همشهری آنلاین: رئیس سازمان جاسوسی کره جنوبی خطاب به قانونگذاران این کشور گفت:

 به نظر می‌رسد کیم یونگ ایل رئیس حکومت کره شمالی به حد کافی از سکته مغزی بهبود یافته باشد تا بتواند کشورش را بدون مشکلی اداره کند.

به گزارش سی ان ان، پارک یونگ سون نماینده مجلس کره جنوبی از حزب دموکراتیک  که از احزاب مخالف دولت محسوب می‌شود، اعلام کرد: کیم سو هو رئیس سازمان جاسوسی کره جنوبی در جریان سخنان خود در پارلمان خطاب به قانونگذاران گفت: کیم کاملا از نظر جسمانی به سلامتی دست نیافته اما می‌تواند و ظایفش را به عهده گیرد.

رئیس سازمان ملی مانیت  کره جنوبی همچنین گفت که بر این باور است که فرزند ارشد کیم موسوم به کیم یونگ نام اخیرا به فرانسه سفر کرده است.

شبکه تلویزیونی فوجی ژاپن نیز روز دوشنبه گزارش داد که فرزند کیم در پاریس با یک جراح اعصاب در پاریس دیدار کرده و مدتی بعد با این جراح به کره شمالی بازگشته است. البته این گزارش هنوز به تائید منابع رسمی نرسیده است.

مقامات کره جنوبی و آمریکایی ادعا کرده‌اند که رهبر کره شمالی در ماه اوت سال جاری دچار سکته مغزی شده بود.آن‌‌ها مبنای ادعای خود را عدم حضور رئیس حکومت کره شمالی در مراسم سالگرد تاسیس دولت کره شمالی و چندین مراسم دیگر قرار داده‌اند. دولت کره شمالی اما ادعاها مربوط به بیماری رئیس حکومت این کشور را رد کرده است. 

البته در اوائل ماه اخیر تلویزیون کره شمالی تصاویری را از رئیس حکومت این کشور پخش کرد که کیم یونگ ایل را در حال سان دیدن از یک مراسم رژه در این کشور نشان می‌داد.

پس از پخش این تصاویر رسانه‌های غربی ادعا کردند که همچنان تردیدها درباره وضعیت جسمانی کیم یونگ ایل وجود دارد زیرا بعید به نظر می‌رسد که این تصاویر اخیرا گرفته شده باشند.[پخش تصاویر کیم جونگ ایل از تلویزیون کره‌شمالی]

کد خبر 66902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز